ΚΚΕ ΤΕ Θάσου: Συμπαιγνία σε βάρος κατοίκων και ναυτεργατών η πρόταση του ΥΕΝ με τη συναίνεση Δήμου και Περιφέρειας

Με ανακοίνωσή της  η ΤΕ Θάσου του ΚΚΕ παίρνει θέση για την συμφωνία που επήλθε μεταξύ των τοπικών φορέων, των εταιριών και του ΥΕΝ. Στην ουσία δεν καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες των κατοίκων του νησιού, θεωρεί την συμφωνία ότι εξυπηρετεί τις εταιρίες σε βάρος των εργαζόμενων και των πραγματικών αναγκών που υπάρχουν στο νησί, υποστηρίζει ότι έπρεπε να υπάρχουν πολύ περισσότερα δρομολόγια από το ένα παραπάνω που αποφασίστηκε.

Σύσκεψη «τοπικών παραγόντων» για τα δρομολόγια Καβάλας – Πρίνου έγινε στη Θάσο, όπως αναφέρουν τοπικά μέσα, στην οποία συμμετείχαν ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, ο δήμαρχος Θάσου, η Θασιακή Ένωση Καβάλας, ο Εμπορικός Σύλλογος και το Επιμελητήριο.

Η πρόταση του ΥΕΝ για τη συγκεκριμένη γραμμή αναφέρει ότι θα εκτελούνται 3 δρομολόγια τη χειμερινή περίοδο, 4 δρομολόγια την ενδιάμεση και 6 τη θερινή περίοδο. Ο βουλευτής της ΝΔ Μακάριος Λαζαρίδης μάλιστα έσπευσε να πανηγυρίσει για τις επιτυχίες της κυβέρνησης της ΝΔ στον τομέα αυτό.

«Καταγγέλλουμε ως στημένη συμπαιγνία σε βάρος των ναυτεργατών και των κατοίκων του νησιού τη συναίνεση από «τοπικούς παράγοντες» στην πρόταση του ΥΕΝ για 3 δρομολόγια στη γραμμή Πρίνου – Καβάλας τη χειμερινή περίοδο. Η πρόταση του ΥΕΝ υποβαθμίζει τη γραμμή Πρίνου – Καβάλας. Η πρόταση για τα δρομολόγια είναι μακριά από τις ανάγκες του νησιού. Όλοι αυτοί οι κύριοι είναι εκτεθειμένοι στο λαό του νησιού που ως καλοθελητές έτρεξαν να συμφωνήσουν στην πρόταση του ΥΕΝ, η οποία είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των ναυτιλιακών εταιρειών, βάζοντας ουσιαστικά πλάτη στα συμφέροντά τους.

Tη στιγμή που η γραμμή Πρίνου – Καβάλας είναι η πιο κρίσιμη για την εξυπηρέτηση των αναγκών του νησιού και θα έπρεπε να εκτελούνται τουλάχιστον 6 ως 7 δρομολόγια τη χειμερινή περίοδο και 9 ως 10 τη θερινή. Προσπαθούν να περάσουν τη λογική των μειωμένων απαιτήσεων, ότι πάλι καλά που υπήρξε συμφωνία γι’ αυτά τα δρομολόγια!

Αυτοί οι κύριοι συσκεφτήκαν μεταξύ τους και αποφάσισαν να συναινέσουν για εμάς χωρίς εμάς. Πέταξαν στα σκουπίδια τη γνώμη των φορέων του νησιού τη στιγμή που η πολιτική των κυβερνήσεων των τελευταίων 10 χρόνων, στο όνομα των αναδιαρθρώσεων, έχει κλείσει όλες τις υπηρεσίες του νησιού. Μας αναγκάζουν να ταξιδεύουμε μέσω Κεραμωτής, να κάνουμε ένα ταξίδι οδύσσεια για να πραγματοποιήσουμε τις δουλειές μας και να επιβαρυνόμαστε με πρόσθετο οικονομικό κόστος. Επίσης, η απίστευτη ταλαιπωρία που υποβάλλονται οι ασθενείς από το Κέντρο Υγείας για μεταφορά μέσω Κεραμωτής στο Νοσοκομείο Καβάλας βάζει σε κίνδυνο τη ζωή των ασθενών.

Για όσους στηρίζουν αυτή την πολιτική είναι ψιλά γράμματα τα προβλήματα που απασχολούν τις λαϊκές οικογένειες του νησιού και όχι μόνο, μπροστά στα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών. Ούτε καν μπήκαν στον κόπο να ψελλίσουν κάτι για αυτό το σοβαρό θέμα, αλλά και για τις αυξήσεις-φωτιά που έχουν επιβάλει οι ναυτιλιακές εταιρείες στα εισιτήρια τα τελευταία χρόνια, στηριζόμενες στην πολιτική όλων των κυβερνήσεων.

Επίσης δεν ψέλλισαν κάτι για τις ανεπαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις, για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα λιμάνια και ιδιαίτερα της Θάσου όσον αφορά την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεσή τους, τα υποστελεχωμένα πλοία λόγω των μειωμένων οργανικών συνθέσεων, την εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή των πληρωμάτων και των επιβατών.

Αυτή η κατάσταση φέρνει τη σφραγίδα της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών (άρση του καμποτάζ) με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό και το νόμο 2932 του 2001 που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα. Σήμερα, 17 χρόνια μετά, ο λαός της Θάσου και της Καβάλας μπορεί να δει τις συνέπειες αυτής της πολιτικής εις βάρος του και να συνειδητοποιήσει ότι η ανάγκη για φτηνές, ασφαλείς, τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες 365 μέρες το χρόνο βρίσκεται στην αντίπερα όχθη της κερδοφορίας των ναυτιλιακών εταιρειών και της πολιτικής που τις στηρίζει με κάθε τρόπο.

Σήμερα τα σχήματα που κυριαρχούν στις πορθμειακές γραμμές του νησιού, τα οποία παράλληλα διαπλέκονται μεταξύ τους, έχουν επιβάλει ένα καθεστώς πλήρης ασυδοσίας και αυθαιρεσίας εις βάρος των κατοίκων του νησιού και των ναυτεργατών, για να αποκομίζουν τεράστια κέρδη. Όλες οι κυβερνήσεις και με τη στήριξη των εκπροσώπων της Τοπικής Διοίκησης κατοχύρωσαν νομοθετικά τους εφοπλιστές για να δρομολογούν και να αποδρομολογούν τα πλοία τους όπου θέλουν, όποτε θέλουν, με όσα δρομολόγια θέλουν.

Είναι φανερό ότι η κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών έχει ως προϋπόθεση το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, αλλά και το δικαίωμα των κατοίκων του νησιού για απρόσκοπτη μετακίνηση στην Καβάλα.

Οι θαλάσσιε συγκοινωνίες, τα λιμάνια, τα καράβια μπορούν να γίνουν μοχλός ανάπτυξης και ευημερίας για τα λαϊκά στρώματα όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Όσο οι θαλάσσιες συγκοινωνίες, το κοινωνικό αυτό αγαθό χρησιμοποιείται ως εμπόρευμα για να θησαυρίζουν οι εφοπλιστές τόσο θα επιδεινώνονται τα προβλήματα εξυπηρέτησης και μετακίνησης του λαού της Θάσου με την Καβάλα».